mandag 2. september 2013

Bienvenu à Hiet!


Oda Bø
59Bis Rue Saint Malo
14400 Bayeux
 France

Jeg har offisielt ny adresse og egen postkasse! (Sammen med Taran vel og merke). Vi har flyttet inn i vår egen leilighet, som bærer navnet Hiet, midt i hovedgata i Bayeux, og det er blitt utrolig fint! Jeg er kjempefornøyd! Her kommer noen før- og etterbilder fra innflyttingen.

Rotebilder fra innflytting:

Slik så rommet mitt ut da jeg kom
Stua uten så mange møbler
Litt flere møbler på plass i stua
Full opprydning på gang!
Kjøkkenrot
I gangen var det rot ja
Mer rot i stua

Bilder fra den ferdige leiligheten:
Kjøkkenet
Kjøkkenet
Spisebordet og baren
Stua
Sofakroken vår

Gangen med pianoet mitt! <3
Sykler i gangen!
Rommet mitt (ja, gardinene skal legges opp)
Rommet mitt
Jeg må bare gjenta at jeg er utrolig fornøyd med å ha flyttet inn i leilighet og med selve leiligheten. Alle er mer enn velkomne på besøk!


post signature



2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg kom over bloggen din for noen dager siden, og den er kjempebra! Jeg har skikkelig lyst til å gå tre år skole i Frankrike som du gjør, det virker helt fantastisk. Jeg bare lurer på om du har noen tips til fremtidige søkere som meg, om søknaden og intervjuet, hvis man blir innkalt til det? Hvis det ikke er noe bry at jeg spør selvfølgelig! :) og takk! 

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk, det var hyggelig å høre!

      Søknaden inneholder for det meste små rubrikker hvor du må skrive inn diverse informasjon om deg selv, og til slutt må du skrive en liten tekst om hvorfor du vil gå på skole i Frankrike. Juryen ser etter ungdommer som er relativt flinke på skolen og gjerne noen som har kapasitet til å drive med sosiale aktiviteter ved siden av skolearbeidet også. Men jeg tror noe av det viktigste av alt er å være motivert og å få fram at man har skikkelig lyst til å dra til Frankrike, fordi man vil lære fransk eller hvilke andre grunner du måtte ha! Det å klare å lære fransk og komme inn i en god rytme på skolen her nede handler ikke nødvendigvis om hvor gode karakterer du har hatt på ungdomsskolen, men om hvor motivert du er til å lære nye ting og å jobbe hardt for å nå målene dine. Man møter nemlig mye nytt og det mange nye inntrykk, spesielt i begynnelsen av første klasse!

      Jeg tror det er lurt å tenke på noe av det samme under intervjuet. Jeg ville anbefalt deg å forberede et godt svar på hvorfor du vil til Frankrike. Et svar som viser at du har viljestyrke og er klar til å gjøre en innsats for å komme inn i et nytt miljø med et nytt språk og en ny kultur.

      Og sist men ikke minst: nøl ikke med å søke for dette er virkelig, som du sier det, en helt fantastisk opplevelse!

      Håper svaret mitt hjelper deg litt i alle fall! Hvis du lurer på noe mer eller vil at jeg skal utdype mer er det bare å spørre! Eller du kan sende en mail til boe.oda@gmail.com!

      Hilsen Oda!

      Slett